Opzetten en bemannen van een PMO in de praktijk
Je mag namens MOJEO een PMO opzetten bij een klant, wat is je stappenplan?
Rick: Het begint altijd met het interviewen van de bepalende stakeholders. De personen die daadwerkelijk de vraag hebben neergelegd bij MOJEO. Stan: Daar sluit ik me helemaal bij aan, vervolgens komt de inventarisatiefase aan bod door het gesprek aan te gaan met de projectmanagers en overige stakeholders binnen de organisatie. Er zweeft namelijk altijd veel informatie rond, die wil je op een gestructureerde manier meenemen in deze fase.
Wat valt allemaal onder het dagelijkse beheer van een PMO?
Duidelijk. Waar zit concreet de meerwaarde van een PMO voor de klant?
Hoe proberen jullie het opzetten en bemannen van een PMO van een gouden randje te voorzien?
Rick: Er is een brede kennis wat betreft PMO aanwezig binnen het team van MOJEO. Sharepoint, Jira of welke tool dan ook; er is altijd wel iemand binnen MOJEO die daar iets van af weet. Er staat dus een heel team achter. Stan: Daarnaast denk ik dat het in ons voordeel werkt dat we een bedrijf zijn dat zich al langere tijd op het opzetten van PMO’s richt en daar echt een expertise in heeft opgebouwd. Rick: We hebben veel ervaring bij verschillende type organisaties, van overheidsinstanties tot commerciële bedrijven.
Ontdek de feiten van een goedwerkende pmo
Ontdek in één overzichtelijke infographic alle facts over de toegevoegde waarde die een PMO kan opleveren voor een (project)organisatie.
